NVS valstu vairumtirdzniecībā, t.sk. komplektā ar zvaigznītēm, ir pamanītas viltotas ķēdes automobiļu sadales vārpstas piedziņām ar AS “DITTON pievadķēžu rūpnīca” zīmolu. Līdz ar preču ārējo pazīmju pakaļdarināšanu tiek izmantota rūpnīcas preču zīme «ДЦ» (izruna „DC") bez jebkādām būtiskām izmaiņām, nemaz neslēpjot likumpārkāpumu.
Viens no šāda pakaļdarinājuma ražotājiem un izplatītājiem ir uzņēmums “Ruian Хаю Автозапчасти Co.” Pēc pirmā acu uzmetuma var pamanīt sekojošas atšķirīgas pazīmes starp piedziņas ķēdes oriģinālu un pakaļdarinājumu:
|
1. Savienojuma posms
|
ORIĢINĀLS |
VILTOJUMS |
|
|
Velmēti veltnīši
|
Sakniedēti veltnīši |
2. Ārējo plākšņu krāsa
|
ORIĢINĀLS
|
VILTOJUMS
|
|
|
Vienmērīgā gaiši zila melnināšana
|
Tumši zila melnināšanu |
3. Preču zīme “ДЦ” (izruna “DC”) uz ārējām plāksnēm
|
ORIĢINĀLS |
VILTOJUMS |
|
|
4. Ķēdes izgatavošanas datums uz savienojuma posma plāksnes
|
ORIĢINĀLS |
VILTOJUMS |
|
|
Cipari apzīmē izgatavošanas mēnesi un gadu
|
Izgatavošanas datums trūkst
|
Uzņēmuma “Ruian Хаю Автозапчасти Co.” izgatavotais pakaļdarinājums ir industriālās ķēdes 06B-1 pēc ISO 600 standarta variants, kas nav paredzēts uzstādīšanai automobiļu dzinējos. Šādas ķēdes izmantošana kā automobiļu sadales vārpstas piedziņas ķēdes vietā var novest pie ķēdes pārrāvuma tieši automobiļa dzinējā, kā rezultātā sabruks dzinējs un vārpstas.
Pakaļdarinātās ķēdes testēšanas rezultāti liecina par to, ka ķēde neatbilst automobiļa ķēdes (vienas rindas rullīšu ķēde ar soļi 9,525 mm) prasībām, t. sk. pēc graujošās slodzes, ģeometriskām pazīmēm, pēc ķēžu detaļu termiskās apstrādes kvalitātes. Ķēde nav izturējusi nodilumizturības pārbaudi pēc izstiepuma kritērija, jo rezultāti divreiz pārsniedz noteikto normu.
|
Atšķirošās pazīmes
|
AS “DITTON pievadķēžu rūpnīca” prasības pret ķēdēm
Т* 000303018-037-98
Т* 000303018-41-2007
|
Pakaļdarinātās
"Ruian Хаю Автозапчасти Co."
produkcijas testēšanas rezultāti
|
Graujošā slodze, N min
|
13000
|
9000, 9200
|
Iekšējās plāksnes biezums, mm
|
1,5
|
1,28 - 1,33
|
Bukses diametrs, max mm
|
4,61
|
4,71 - 4,74
|
Pieļaujamā sprauga, max mm
|
0,4
|
0,5
|
Pārraušanas slodze starp plāksni un buksi, min daN
|
59
|
50
|
Rullīša cietība, HV5
|
640 - 750
|
587 - 791
|
Iekšējās plāksnes cietība, HRC
|
45 - 52
|
40 - 45
|
Bukses nitrocementēšanas slānis, mm
|
0,10 – 0,20
|
0,05 - 0,15
|
Veltnīša nitrocementēšanas slānisа, mm
|
0,25 – 0,40
|
0,10 - 0,20
|
|
|